۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

وداعی باشکوه با مردی بزرگ



مراسم تشیع پیکر عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ حسینعلی منتظری امروز با شکوه هرچه بیشتر مردم عزادار ایران زمین برگزار شد.

ساعت 8:45 دقیقه بامداد بود که به قم رسیدیم و درست راس ساعت 9 بامداد بود که صدای بانگ "الله اکبر" و "لا اله الا الله" مردم عزادار فضای شهر را پر کرده بود. مردمی که در غم فقدان او بر سر و سینه می کوبیدند و اشک ماتم می ریختند.

ساعت 10:30 دقیقه بود که نماز میت بر پیکر پاک او به امامت حضرت آیت الله موسی شبیری زنجانی و با همراهی خیل عزاداران و عاشقان او برگزار شد. و سپس در هنگام مراسم خاکسپاری آن یار سفر کرده مردم شعار "یا حضرت معصومه منتظری مظلومه" سر میدادند که به شدت همه را تحت تاثیر قرار داده بود و اشک از گوشه چشمان همه جاری شده بود.

نکته جالب این بود که بعد از اقامه نماز ماشین های نیروی انتظامی وارد جمعیت شده بودند و با اعلام "عزاداریتان مورد مقبول ان شا الله ، لطفا سریعتر محل را ترک کنید" خواهان متفرق شدن مردم بودند، اما مردم به همین راحتی ها از مرجع خود دل نمی کندند.

ساعت 11:30 دقیقه که خیل عزاداران به سمت بیت آیت الله منتظری در حال حرکت بودند ، عده ای از گروه های فشار با در دست داشتن پوسترهایی از آقای خامنه ای به سوی مردم حمله ور شدند و خواهان برهم زدن نظم بسیار خوب مراسم بودند.

الان با خبر شدم که متاسفانه گروه های فشار مراسم ایشان را بر هم زده اند و مانع از برگزاری مراسم ختم ایشان در مسجد اعظم قم شده اند، اما چه باک که امشب مجلس ختم ایشان در منزل هر ایرانی برپاست.

نمی دانم ولی ناخود آگاه یاد مراسم تشیع پیکر امام حسن مجتبی (ع) افتادم، که معاویه زمان حتی به جسم بی جان آن امام همام نیز رحم نکرد و پیکر پاکش را تیر باران کرد.

برخی انسان ها آنچنان ندای حق هستند که حتی بعد از مرگشان نیز ، ندای حق گویی آنها در گوش انسان ها می ماند و همین اسباب ترس معاویه ها خواهد بود.

منتظری مظلوم، بهشت جاویدان، گوارای وجود پاکت که در همه عمر جز به حق سخن نگفتی.

و باز از قول عزادارانت می گویم که، "روحانی واقعی مرگش یعنی زندگی"

هیچ نظری موجود نیست: